2013-05-17

Greatful


Varje kväll somnar vi med den lättande tanken 'imorgon är det en ny dag med nya tag'. Vi alla har något att vakna till varje morgon. Vare sig det är ett jobb, ärenden, sina barn eller för träning. Vi stoppar ibland på oss ett leénde som döljer ett sorgset hjärta, vi sminkar över dom där svullna ögonen vi spenderade en natt att gråta med. Och vi går ut i dagsljuset och lämnar det jobbiga bakom oss för bara några timmar iallafall. Ibland när jag går förbi någon så tänker jag, undra vad som pågår i deras liv? För man är då definitivt inte ensamen om problem, någon där ute i världen går igenom något som jag gör. Men samtidigt känns det inte som att någon förstår. För vi alla är bundna olika, vi tänker på olika sätt, vissa är känsligare än andra, man känner ibland att alla kan fara åt helvete för ingen kan förstå just mig. Men vi ställer oss upp och går ut genom dörren varje dag med den lilla orken man har kvar, vi går ut med en jävla mask och döljer mörkret man har inom sig. 

Och ibland finns det dom dagar då man helt enkelt inte orkar kliva upp. Det man låg och grubblande kvällen innan om var det första man tänkte på och den där onda känslan kommer ifatt en inom några sekunder. Och vet ni, det är okej. Ibland är det okej att bara tappa orken, gråta och känna sig hopplös. För det släpps ut då, det kommer kännas bättre, kanske inte nu eller imorgon, men det blir bättre. Det har ju tidigare problem redan visat oss!?

Men vi möter människor, vi möter våran familj, vänner och random folk som gör det lättare. Man kan prata bort sig om annat, göra saker som får en att glömma allt det där jobbiga ett tag. Och vi måste stanna upp ibland och tänka efter att fan vad jag är glad att jag har dig, dig eller dig i mitt liv. Och dumt nog så tycker jag faktiskt att idioter behövs, för dom idioterna gör oss starkare, vågade och vi lär oss så jävla mycket från att ha med såna pajasar att göra. Så tack till dom som försökt dra ner mig, ni har bara gjort mig starkare och skiten ni förtjänar kommer till er i god tid och då kan man bara känna att man är så jävla mycket bättre än er. 

Inga kommentarer: